Vi söker

HR Specialist

till Sävsjö

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Administrativt stöd inom HR-processer såsom anställningar, introduktioner, avslut, och personalregister
  • Hantering av löneunderlag och kontakt med externa löneleverantörer (Kontek)
  • Stöd i rekryteringsprocesser, inklusive annonsering, urval och intervjubokningar
  • Koordinering av interna utbildningar och arbetsmiljöinsatser
  • Uppdatering och underhåll av personalhandbok och befattningsbeskrivningar
  • Delta i HR-relaterade projekt och förbättringsinitiativ
  • Statistikrapporter till avdelningschefer varje månad
  • Rapporteringar till myndigheter såsom SCB, Skatteverket, Svenskt Näringsliv mm samt månadsrapporteringar till våra ägare.

Ansvarsområden

  • Säkerställa korrekt och uppdaterad personalinformation
  • Följa upp anställningsavtal, intyg och andra HR-dokument
  • Bidra till ett gott arbetsklimat genom professionellt bemötande och service

 Befogenheter

  • Tillgång till personaldata enligt GDPR och interna riktlinjer
  • Rätt att föreslå förbättringar i HR-processer
  • Inköpsrättigheter enligt attestinstruktioner i verksamhetshandboken

Kvalifikationskrav

Teoretiska krav (utbildning):
Gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller HR. Eftergymnasial utbildning inom HR är meriterande. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande.

Arbetat i Jeeves och Kontek Lön och Travel är en merit.

Ha en ekonomisk bakgrund för att förstå löneberäkningar och ekonomiska underlag.

Språkkrav:
Svenska och engelska i tal och skrift

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök här

Om oss

Sävsjö

Svetsaregatan 4,

576 33 Sävsjö

Tack för din beställning!

Vi återkommer med annonsutkast inom 24 arbetstimmar.